środa, 19 grudnia 2012

W świątecznym nastroju


„Pada śnieg, puszysty śnieg
lubię patrzeć, gdy tak cicho spływa w dół
pada śnieg jak w białym śnie
mamo, spójrz na świat, jak z bajki cały jest”

Ja też lubię, gdy pada śnieg. Biały od swej czystości. Srebrzysty od słońca. Złocisty od światła latarni. Albo kolorowy od dziecięcej wyobraźni.

„Czy wam nie przyszło nigdy do głowy,
że śnieg powinien być kolorowy?
Albo zielony, albo czerwony,
liliowy albo beż.”
(Ludwik Jerzy Kern, Kolorowy śnieg)

Pomyślałam, że właśnie padający śnieg może ozdobić świąteczne kartki. Będzie sypał przez okienko zostawiając w jej wnętrzu różnokształtne ślady. 

To, co zostanie po wycięciu okienka stanie się ozdobą choinkową. W wymiarze praktycznym (i ekologicznym) będzie to oszczędność materiału, a w emocjonalnym zapewni łączność z osobą, do której wyślę kartkę. Gdy później popatrzę na gwiazdkę wiszącą na choince, przypomni mi się mój chrześniak, a gdy na dzwoneczek – pomyślę o chrześnicy.

Kartki świąteczne 

Najpierw połowę kolorowej kartki z bloku technicznego złożyłam na pół, na trzeciej stronie wkleiłam prostokąt z papieru w innym kolorze. Przykleiłam wydrukowane życzenia. Następnie wycięłam z tektury kilka szablonów: choinkę, bałwanka, bombkę i dzwonek. Jeden z nich odrysowałam na pierwszej stronie kartki,
…wycięłam kształt za pomocą nożyka introligatorskiego,
 …odrysowałam jego kontury, 
 …posmarowałam powierzchnię klejem,
 …i obsypałam kolorowym (bibułkowym) śniegiem.

Gotowe świąteczne kartki:

Ozdoby choinkowe
Posmarowałam klejem powierzchnię wyciętego elementu,
 … sypnęłam na niego srebrzysty (brokatowy) śnieg, 
 … zrobiłam dziurkę przez którą przewlekłam nitkę kordonka.

Gotowe ozdoby choinkowe:


 Chciałam robić wszystko razem z Hanią, ale podczas gdy ja produkowałam śnieg, ona robiła bibułkowe zwierzątka (niestety nie przeżyły), kiedy wykonywałam swoje kartki, ona tworzyła takie według własnego pomysłu:
 a w czasie ozdabiania moich: 

Na koniec życzenia świąteczne dla Ciebie i Twojej rodziny:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz